Op de voorkant van The Plot Against America (2004) prijkt een postzegel met daarop een groene bergbeek, naaldbomen en een rotspartij. De zegel laat zien waar Amerika goed in is: natuur. Hij maakt deel uit van de National Park-serie, een reeks postzegels met beelden van een onaangetast Amerika, een eeuwig Amerika. Zijn postzegelverzameling is het kostbaarste bezit van de jonge Philip Roth. Hij is bang op een dag wakker te worden, zijn album open te slaan en zijn postzegels beklad te vinden met hakenkruizen. Het zou zijn verzameling in één klap waardeloos maken. Het boekomslag verbeeldt die nachtmerrie. Beklad is niet het juiste woord. Juist de griezelige, bureaucratische precizie waarmee het hakenkruis exact in het midden van de zegel gestempeld is jaagt angst aan. God is in the details, zegt Mies van der Rohe. Milton Glaser, de ontwerper van het ‘I love New York’-logo (1977) was boven de zeventig toen hij het boekomslag voor The plot against America maakte. Een troostrijke gedachte.